alt text

Nils op de Canarische Eilanden

Nils moest een oriƫnterende stage lopen voor zijn opleiding Hotel en Event management. Uiteindelijk is hij naar het zonnig Gran Canaria geweest en heeft hij drie fantastische maanden meegemaakt!

• Avontuur
  • Reizen
  • Stage
  • Buitenlandse stage
naar blogs

Beste studenten/ reizigers en overige lezers!

Mijn naam is Nils van Oosten, student aan de Hogeschool Tio in Utrecht voor Hotel en Event management op HBO niveau. Voor mijn eerste jaar moest ik 3 maanden een oriënterende stage lopen in een Food & Beverage team van een hotel (2009 toen was ik 19 jaar jong) en dat wilde ik graag in het buitenland doen. Wegens mijn gebrek aan inzet en vastbeslotenheid was ik veel te laat met het regelen van een stage.

Toen kwam ik bij Abroad Internships en zij hebben in heel korte tijd veel opties aan mij gegeven. Tot mijn eigen verbazing kwamen ze met een stage die voor mij een droom was, namelijk: Gran Canaria! Drie maanden lang zon, zee, strand op een prachtig eiland!

De aankomst was heel vriendelijk, het personeel was op de hoogte van mijn komst en ik kreeg een kamer in het hotel. Naast de kamer mocht ik ook ontbijten, lunchen en avondeten in de personeelskantine, ook op dagen wanneer ik vrij was en daarnaast kreeg ik mijn vliegticket vergoed van het hotel! Verder mocht je in het hotel overal gebruik van maken. Er ware twee grote buitenzwembaden, een fitnesszaal en twee barretjes waar je de hele dag door gratis (non-alcoholische) drank mocht bestellen.

Als werk moest ik in het restaurant mijn beste beentje voorzetten, het was een lopend buffet de hele dag door. Dus constant was ik bezig met tafels afhalen en opdekken, soms werd het ontbijt buiten gedaan en de temperatuur was dan net niet te heet (38C!!) maar wel fantastisch! Na een tijdje had ik het restaurant wel gezien en heb ik gevraagd om in de bar/entertainment te werken. De bar was heel gaaf, ik maakte cocktails en mixdrankjes en het systeem dat ze gebruikten was heel simpel zelfs in het Spaans!

Entertainment was ook helemaal leuk, bij warm weer werden er vaak spellen in het zwembad gehouden en dan deden wij mee. Hoewel het niet helemaal de bedoeling was dat het personeel dan ook het zwembad in gaat, vonden de gasten dat wel leuk en ik natuurlijk ook!

Het allerbeste van het hotel waren de andere studenten. Naast mij liepen er nog twintig tot dertig andere studenten van verschillende nationaliteiten stage. Zij kwamen onder andere uit Nederland, Duitsland, Letland, Finland, Polen en Mexico. Omdat ik verder niemand kende daar trok ik heel veel op met andere stagiair(e)s en dat leidde tot een sterke band. 's Avonds gingen we met de hele groep uit en overdag waren we aan het zwemmen in het zwembad van het hotel(!) of bij een strand. We hebben ook weleens een auto gehuurd en hiermee het eiland ontdekt. Met veel van deze studenten heb ik nog steeds contact, naast de Nederlanders ook veel buitenlanders!

De stage was heel goed geregeld, ondertussen is het al weer twee jaar geleden dat ik teruggekomen ben maar iedere keer als ik er aan denk krijg ik weer kriebels in mijn buik. Het eiland is ontzettend mooi en het personeel is heel erg gewend aan stagiair(e)s en dus bereid je te helpen. Je medestudenten hebben meestal ook niemand anders dus je leunt op elkaar en dat geeft een heel bijzondere chemie. Het hotel is ook supermooi en je doet unieke dingen die je anders nooit had meegemaakt, eigenlijk te veel om op te noemen. Gewoon op stage gaan dus, de beste tijd van je leven!